Wednesday, December 17, 2008

Dari English ke Bahasa Malaysia

Kita selalu guna sesetengah faveret words english dalam percakapan kita, maybe bunyinya lebih best atau canggih. Cuba kita ubah words english yang kita selalu guna ke bahasa Malaysia. Agak2nya janggal x bunyinya?


a.i) John, kenapa air-cond kita nie x berapa sejuk haa??
a.ii) John, kenapa penghawa dingin kita nie x berapa sejuk haa??

b.i) Bang, ada jual prepaid maxis RM10 x?
b.ii) Bang, ada jual prabayar maxis RM10 x?

c.i) Alamak, handphone aku buat hal lagi!! Setaann!!
c.ii) Alamak, telefon bimbit aku buat hal lagi!! Setaann!!

d.i) Mat, mouse aku rosak la, pinjam ko punyer jap
d.ii) Mat, tetikus aku rosak la, pinjam ko punyer jap

e.i) Kawan2, aku dah beli laptop baru! Jangan jeles...auuww!!
e.ii) Kawan2, aku dah beli komputer riba baru! Jangan jeles...auuww!!

f.i) Zul, hulurkan aku screwdriver yang besar tu
f.ii) Zul, hulurkan aku pemutar skru yang besar tu


Janggal x janggal, koghang try la sendiri yerk...hehehehe...


No comments: