Saturday, February 26, 2011

DALAM KENANGAN

24 FEBRUARY 2011...

Ini adalah tarikh ulangtahun ke-22 kelahiran salah seorang rakan baik...

 NUR NAZIHAH BT ABD MANNAN  

Tetapi kini sudah pun genap 9 bulan arwah pulang ke Rahmatullah...

Tiada apa dapat diberi, melainkan Al-Fatihah sebagai hadiah...

~AL-FATIHAH~

24/02/89 - 26/05/10


 Semoga berbahagia di samping Penciptamu...

WE ALL MISSED YOU ZIHA~












Saturday, February 19, 2011

SNAP! SNAP!

Snap! Snap! Snap!

Hah! Entah ape entah la dari tadi snap2. Aku pun xtau nak wat entri ape sebenarnya...huhu.. Tapi rasenya aku nak cite pasal kamera la. Bukan kamera phone or digital biase tapi DSLR. Nowadays memang bersepah orang duk pakai 'binatang' ni, boleh kata dah jadi trend la. Dan aku pun dah terpengaruh dgn bende ni secara x langsungnye *aiceh*.


Orang duk cakap "Alahh same je dgan kamera digital biase, snap2 gambar cantik gak. Besar plak tu, leceh nak usung sane sini." Macam2 lagi la orang lain cakap. Tapi bagi aku, dslr ni agak special, ada seni dia. Kadang2 rase thrill bila pakai dslr ni, kena pandai2 setting mode kamera ikut environment, ISO lah, aperture la, itu lah ini lah (x khatam belaja lagi, tu yg kurang tau..hoho), tapi hasilnya mmg puas hati...kan? kan?

Skang ni bole kata aku tgah menimba ilmu dgn member2 aku kat hostel pasal dslr ni. Yang bestnye, aku xde lagi dslr pun..haha.. Aku siap pernah join kursus fotografi kat MIAT before ni, pinjam member punye la (naseb bek member balik kmpung mase tu..hihihi). Even sehari je, tapi dapat gak input2 berguna, senang cite x rugi pun, minat punye pasal kan. Bila dah ade ilmu2 sikit ni, aku dah bertambah rajin pinjam2 dslr member, tangkap sana tangkap sini. Selalunye hasilnye hampeh la..haha..tapi ade gak yg puji, pandai amik gamba *kembang2~*. Ade gak yg guna gambar yg aku snap jadikan profile pic kat fb, tu pun dah cukup puaskan hati aku..huhuhu..

Haziq & Ijoy...antara member2 yg pakai dslr..ensem kan dorg? hoho

Dah tu, aku ni xnak beli dslr sendiri ke? X kan keje meminjam orang punye je?? Mestilah nak beli! Sampai bila aku nak pakai orang punye? Da sampai mase kene beli sendiri punye la..hoho.. Tapi skang ni bajet tarak, x cukup lagi. Nanti dah cukup nanti aku nak beli Nikon D90. Member2 aku pun rekemen D90 ni, puas hati la snang cite, tapi harga bukan main payah nak turun, around RM3k-4k je. Maybe dalam tahun depan kalau bajet da cukup, aku akan beli D90 ni. Nantikan lah! Hahaha~

Kau kan jadi milikku~ Haha~
 

Saturday, February 5, 2011

UPDATE!!

Assalamualaikum~ Haha..lama dah aku x update blog ni. Macam biasa la, bila dah start sem baru lagi2 as student MIAT, memang xde masa nak buat post baru, ditambah lagi dengan wifi hostel yg sering pergi dan berkunjung tiba (perginya lame, kunjung tibanya bukan men kejap lagi). Now kat umah ni, boleh sangat la nak update..huhu..

Sem baru memang amat tough bagi aku, lagi2 dengan kehadiran FYP dalam list subject aku. Aarrgghh~ gile takut bila mula2 pikir pasal topic utk FYP. Member2 lain dengan selambenye dah ade 2-3 idea utk FYP, aku plak selambe je xnak carik idea..haha.. Then, starting this sem for degree student, 1 student 1 topic. Maknanye, project yg anda nak buat mestilah buat sorang2. Before ni boleh saje 2 orang for 1 topic. Malang x malang la batch aku..huuu~ Tapi yg bagusnya, list of topics telah pun disediakan, so leh la pilih, such a relief jugak bagi aku, xyah nak susah2 pikir topic..fuuhh~

So ape project yg akan aku buat this year? Aku pilih 'RECYCLED PAPER AS ROCKET PROPELLANT'. Ntah ape kebende la project aku nak buat nanti ni ek... Secare ringkasnye, aku akan cube menghasilkan bahan bakar rocket dgn menggunakan recycled paper. Yeahh..aku pun xtau camner aku nak laksanakan project ni..haha..just take the challenge lah, Insyaallah semuanya berjalan dgn lancar. Amiinn~

Antara buku2 yg aku akan ngadap tahun ni..
Terima kasih kerana mnjadikan saye seorg ulat buku..haha!
Sebelum aku chow, rasenye x terlambat lagi nak wish Happy Chinese New Year kpd semua warga M'sia yg berbangsa Cina. Bila cina beraya ni kompem la kuar sume bunyi2 mercun n gendang2. Meriah abes la kat sini, ramai cina kat area umah aku, memang berbalas2 mercun la mereka, naseb baek x masuk mercun kat umah aku..huhuhu..



Thursday, January 6, 2011

Alahai Sem 6

Assalamualaikum!

Yeahh~ Nampaknye cuti sem aku bakal melabuhkan tirainya x lame lagi. Adoii malas gile nak masuk sem baru. Next sem ialah sem ke-6 aku kat UniKL MIAT terhampeh tercinta, lagi satu sem jela tinggal pastu dah nak masuk practical. Sem baru ni dah start final year project plak. Itulah bende yg paling aku risau dah macam kambing hilang anak. Oh man...aku xde idea lagi utk FYP ni~ Tapi relax, cool beb... Aku yakin idea tu akan menerjah kepala otak aku, cume tunggu mase yg sesuai jer...huhuhu...Insya-Allah~

Saya sayang MIAT (sedapkan hati..hoho)

Bile dah semakin naik sem ni, dah kompem2 tahap kesusahan subject pon makin naik. Even subject sem 6 ni just ada 6 saje, tapi xleh la nak pandang remeh. Silap2 mau fail plak, xnak la aku repeat2, wat sakit kepala jer...huhuhu... Sem lepas pon dah susah gile, sume struggle abes bagai nak g perang sampai la ke final exam. Ditambah plak dgn lecturer yg mcm2 perangai, ada yg strict gile, ego melampau, baik sangat pon ade. Carry mark several subject pon lebih kurang 50-50 je nak hidup. Abes je final, aku tawakal banyak2 supaya result aku pass, memang harap pass jelah, dan aku syukur sgt2 sbb aku pass juge. Peduli ape pointer turun, janji aku x fail...haha.. Tapi ada gak geng2 aku yg sangkut, kesian btol. Sabar jelah, maybe ada hikmahnya. Harap2 sem baru ni x lah leka.

Yeahh aku pass! Hiiyyaaahhh!! Berpusing aku dibuatnye..

Dan sekarang, aku hanya mampu buat countdown bape hari lagi nak balik MIAT. Ahh..arini dah rabu (eh dah pkol 12, kames dah laa..huhu). Nak kene balik ahad..malas gile nak kemas barang, banyak gile plak tu..haha.. Xpelah, pandai2 la aku kemas nanti. Just go with the flow~ (Amboih teman...speaking omputih..english edukesyen..kui3~) K lah, abes da idea menaip ni. Nanti ade mase sambung lagi..hehehe..

Tgah countdown..abes dinding bilik aku toreh...

p/s: Dgar cite aku kene jadi class leader next sem... Arrgghh! Aku xnaaakkk!!