Thursday, June 16, 2011

Kenapa Cincin Kahwin Dipakai Pada Jari Manis?

Assalamualaikum.

Bertemu lagi kita kat blog yg tak seberapa ni..hehehe. Hari ni, aku nak kongsi satu info menarik dengan korang semua pasal kenapa cincin kahwin kita pakai pada jari manis. Kebiasaannya, bila kita pegi majlis kahwin saudara mara kita, kawan2 kita or else, kita akan lihat pengantin akan sarung cincin kahwin mereka pada jari manis. So kenapa jari manis dan bukannya jari2 lain? Kenapa bukan kat jari hantu ke, telunjuk ke. Haa nampak dah muka korang pelik benar dah tu..huhuhu..

So, video di bawah ni kita boleh kata macam kepercayaan orang Cina tentang pemakaian cincin kahwin pada jari manis, dan penerangannya agak meyakinkan jugak la. So, jom tengok video kat bawah ni...






P/S:- Pick the right finger for your wedding ring...ecehhh :P



Wednesday, June 15, 2011

HAPPY BIRTHDAY TO ME!!~~

HAPPY BIRTHDAY TO ME...

HAPPY BIRTHDAY TO ME...

HAPPY BIRTHDAY TO AHMAD NAZRIN BIN SHAHARUDDIN...

HAPPY BIRTHDAY TO ME...!!!

HAHA! Thanks to all of my family and friends for the wishes...

Semoga aku dapat menjadi orang yg lebih baik pada masa akan datang...Insya-Allah~ :)


Usop Wilcha pun nyanyi sekali~


 P/S:- Diharap blogger2 sume dapat memberi sumbangan kek ye...heheheh :P

 

Sunday, June 12, 2011

REVIEW X-MEN: FIRST CLASS



 Assalamualaikum~

OK, sape yg x tengok lagi X-Men: First Class ni? Haha aku rasa macam ramai je yg dah tengok, tapi aku x peduli, aku nak buat review gak memandangkan blog aku dah lama xda entri, tapi confirm ada yg x tengok lagi kan? kan? :P

For anyone yg suka follow cite2 X-Men ke, yg rajin tengok kartun dia time zaman2 sekolah dulu ke, or yg curious nak tau sejarah awal X-Men, boleh kata movie ni memang sesuai untuk korang. Movie ni berkisarkan tentang bagaimana Professor X dan Magneto mula berkawan dan juga boleh bermusuhan lalu terbentuknya grup X-Men dan Brotherhood of Mutants. So kepada sapa2 yg berharap nak tengok hero2 X-Men yg popular mcm Wolverine, Cyclops, Storm or else, sebabnya movie ni memang kisah sebelum X-Men wujud. (Prof X pun siap ada rambut lagi kot)

Tapi macam aku kata awal tadi, kalau korang memang minat nak tau salasilah diorang, movie ni memang x merugikan, malah bagi aku memang best, mampu buatkan aku nak tengok balik movie trilogy X-Men. Haaa nampak betapa impaknya movie ni kat aku..haha.. Finally, aku rate movie ni 4.5/5. So, sapa2 yg rasa nak g tengok movie ni, aku wish ENJOY THE MOVIE. Assalam. :)



Saturday, June 11, 2011

JENG JENG JENG~

Hah! Dah salin kulit dah blog mamat ni, elok kaler hitam dah cerah jadi putih. Background music pon hilang begitu saja. Macam ada petanda tuan punye blog ni nak aktif balik je...hohoho.. Pape pun...tunggu~ =D